Lente - Reisverslag uit Ohrid, Macedonië van Willy Bakker - WaarBenJij.nu Lente - Reisverslag uit Ohrid, Macedonië van Willy Bakker - WaarBenJij.nu

Lente

Door: willydewereldrond

Blijf op de hoogte en volg Willy

25 Maart 2012 | Macedonië, Ohrid

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer eens.
Het is alweer een flinke tijd geleden dat ik geschreven heb, maar echt veel is er in de tussentijd niet gebeurd hoor! Dus geen paniek. Ik ga proberen er toch een verhaaltje van te schrijven en jullie zo lang mogelijk bezig te houden ;)
Ik zit nu heerlijk op een balkon in het zonnetje met prachtig uitzicht over een meer een een randje bergen en dat om 9 uur smorgens.
De laatste keer dat ik schreef lag er toch een aardig laagje sneeuw, maar de koude winter heeft inmiddels plaatsgemaakt voor een heeeeerlijke lente.. tenminste iets wat macedoniers lente noemen, want ik Nederland zou dit toch zeker het stempel zomer krijgen. Het is zo rond de 25 graden over dag (snachts is het nog wel echt koud!) en het zonnetje doet goed zijn best. En sinds het zonnetje is gaan schijnen is het in Skopje een stuk leuker, want het ziet er allemaal net iets gezelliger uit. Skopje zelf is nog steeds niet mijn favoriete stad, maar de zon doet een hoop goed.
Ik ben inmiddels al behoorlijk gevorderd met mijn onderzoek.. eigenlijk was ik klaar, maar heb toch besloten nog iets meer mensen te interviewen en nog wat meer vragenlijsten te laten invullen.
Ik ben begin maart van start gegaan met het uitdelen van vragenlijsten en interviewen van jongeren in het jeugdcentrum. Dat was een erg interessante onderneming, want mijn vragenlijsten zijn in het engels en de kinderen spreken wel engels, maar soms is het toch overduidelijk dat ze het allemaal niet al te best begrijpen. Maargoed, mijn begeleider hier is ervan overtuigd dat dat allemaal wel mee valt en dat dat dus niet erg is... Ik heb daar zo mijn eigen ideen over maargoed. Ik maak afspraken met het jeugdcentrum om lang te komen om interviews af te nemen en gedurende de dag veranderen de plannen dan gemiddel 8 keer. Eerst een groep, dan een paar, dan maar een, dan is er toch ineens een training en is er niemand, kan ik in de pauze heeel snel moet iemand praten. Dat is soms erg frustrerend. En ook omdat ik het onderzoek in het weekend plaatsvond was ik mijn vrije dagen soort van kwijt.
Half maart kwam mijn begeleider bij unicef er ineens mee dat haar contract afloopt en dat ze over twee weken weg zou zijn en dat ik snel moest presenteren. Dat was ook interessant, omdat ik nog niet eens alle resultaten had... goed..... Toch maar een presentatie in elkaar gedraaid en deze inmiddels gepresenteerd voor het programma team en de unicef staf.
Vorig weekend was ik lekker een heel weekend vrij en heb vorige week mijn eerste echte touristische onderneming gedaan. Eerst ben ik de beg opgeklommen bij skopje. Er ligt een berg naast Skopje met een enorm kruis bovenop en daar kun je heen wandelen. En omdat het toen al enorm mooi weer was ben ik er lekker opuitgettrokken en bovenop genoten van de prachtige uitzichten vanaf de top. De dag erna heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een bezoekje aan Pristina in Kosovo gebracht. Dat was een interessante ervaring. Ondanks dat er toch nog niet al te lang geleden nog geknokt werd in die regio is daar weinig van terug te zien in de hoofdstad. Pristina is een heerlijk rustige stad, er is niet al te veel te beleven, maar ik vond het een stuk fijner dan Skopje. Dus de hele dag rondgeslenterd in Pristina en smidags met een lokaal biertje in het zonnetje op het terras.
Dit weekend ook maar weer erop uit, dit keer naar Ohrid. Ohrid is een van de mooiste plekken in Macedonie heb ik me laten vertellen en ik moet zeggen dat ze daar denk ik niet over logen. Ohrid is het totaal omgekeerde van Skopje en het is hier prachtig en eerlijk rustig. In het stadje heb je overal mooie uitzichten over het grote meer, en zeker met dit lekkere weer heb ik niets te klagen. Ik verblijf in een hostel dat denk ik zo rond de 40 man kan hebben, maar op dit moment zijn er in totaal 6 mensen. Dus ook dat is en verademing. Jammer dat ik morgen gewoon weer aan de slag moet, zou hier best wel een weekje kunnen vertoeven denk ik hoor!

Nou, het is al met al toch weer een flink verhaal geworden. Ik hoop dat alles goed gaat daar in nederland. Ik zal een klein beejte zon doorsturen, mocht het nodig zijn, maar niet te veel hoor!!

Tot de volgende keer maar weer
Liefs

  • 25 Maart 2012 - 09:20

    Cindy:

    Hoi wil, leuk verslag heb je weer geschreven.. Zo kunnen de minder onder nemende types onder ons mee genieten van wat er allemaal te zien is in de wereld ;)). Daarbij het is uiteraard fijn te horen dat je je daar vermaakt!!
    Nou meis, geniet er nog van... enne bedankt voor het doorsturen van het zonnetje, daar waren we hier in Nederland echt aan toe..;))
    X Cindy

  • 25 Maart 2012 - 12:39

    Nicoline:

    Hey zus,

    daar ben je weer. Lekker op reis tussendoor, goed zo! Je bent daar nu toch dus dan kan je meteen eens in de omliggende landen rondkijken. Hoe ging je presentatie eigenlijk? Hopelijk heb je nog wel een ander fijn aanspreekpunt bij Unicef anders duurt die laatste maand misschien ook weer te lang.....of heb je niemand meer nodig? Nog 33 dagen en dan ben je alweer terug. Maak er nog wat leuks van tot die tijd!!

    Liefs Nicoline, Jurgen, Sep en Mia (ze loopt nog niet hoor)

  • 25 Maart 2012 - 15:04

    Hennie:

    Ik heb zo het idee dat je weer bijna terug komt?? Maar als ik dit zo lees heb je er nog helemaal geen genoeg van. Goed te lezen dat het allemaal meegevallen is. Geniet er nog maar even van. Goetjes

  • 25 Maart 2012 - 23:34

    Marjan:

    Bedankt voor de zon!! Succes nog even met je laatste weekjes! xxx

  • 26 Maart 2012 - 13:42

    Eef:

    Leuk je te volgen!! Denk aan je :) veeeeel succes en plezier nog xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Macedonië, Ohrid

Stage Unicef Macedonie

Mijn afstudeer stage bij Unicef - Macedonie

Recente Reisverslagen:

28 April 2012

Weer thuis!

14 April 2012

Skopje - Belgrado - Sarajevo - Mostar

25 Maart 2012

Lente

22 Februari 2012

Sneeuw

27 Januari 2012

Zdravo!! Kako si?
Willy

Actief sinds 27 Juli 2010
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 29962

Voorgaande reizen:

18 Januari 2012 - 28 April 2012

Stage Unicef Macedonie

05 Januari 2011 - 18 Juli 2011

Boston, USA

24 September 2010 - 10 December 2010

Mijn eerste Afrika ervaring

Landen bezocht: