Weer thuis! - Reisverslag uit Zwijndrecht, Nederland van Willy Bakker - WaarBenJij.nu Weer thuis! - Reisverslag uit Zwijndrecht, Nederland van Willy Bakker - WaarBenJij.nu

Weer thuis!

Door: willydewereldrond

Blijf op de hoogte en volg Willy

28 April 2012 | Nederland, Zwijndrecht

Hallo allemaal

daar is dan het allerlaatste verslag voor deze reis. Ik ben inmiddels weer veilig thuis aanbeland en werd verwelkomt met echt oud-hollandsch weer: regen, regen en nog eens regen.

Mijn laatste weekjes stage waren weer een bijzonderheid. Ik verhuisde van de 1e naar de 4e verdieping waar ik ineens weer een stageopdracht voor mijn kiezen kreeg. Prima! Daar ben ik daar tenslotte voor. De feedback van UNICEF op mijn scriptie was erg positief dus nog heel even door bikkelen en dan is die gewoon lekker klaar.
In het weekend eerst nog maar weer eens een paar "echt" macedonische dingetjes gedaan. Zaterdag ben ik berg Vodno maar weer eens opgeklommen. Dit keer niet halverwege de kabelbaan genomen, maar gewoon doorgewandeld tot de top van de berg. Was nogal een pittige klim, maar wel weer prachtig uitzicht.
Zondag ben ik naar "Lake Matka" geweest. Dit is een stuwmeer bij skopje in de buurt en schijnbaar een echte toeristische attractie om te zien, maar in de drie maanden dat ik inmiddels in skopje was, was ik er nog niet geweest. De busrit ernaartoe was al een enorme ervaring. Eerst met bus nummer 5. Nu hebben ze in macedonie een aantal verschillende bussen. Oude duitse OV bussen, oude macedonische bussen en splinternieuwe rode dubbeldekkers. Jaja, precies, zoals die in londen. Toen bus 5 arriveerde kwam er voor mij speciaal een oude macedonische bus.... had ik even geluk. Op het eindpunt van bus 5 moest ik overstappen op bus 60. Het eindstation ziet er nogal verlaten uit en het is onduidelijk wanneer bus 60 komt en of hij sowieso wel komt. Ondertussen komen er nog 6 bussen nr 5 langs (allemaal splinternieuwe rode dubbeldekkers) en geen van de buschauffeurs weet iets van bus 60. Uiteindelijk weet er een buschauffeur wel iets over een geel busje. Goed.... na ongeveer 45 minuten komt er inderdaad een geel busje aan en die schijnt naar Lake Matka te gaan. Maar natuurlijk niet direct. Met een giga omweg kom ik uiteindelijk ruim een uur later in Matka aan..... Matka is op zich best mooi en leuk uitzicht. En ik neem een bootje dat over de rivier naar een grot gaat. De grot kunnen we maar een klein stukje in, maar het is best mooi.
Op de terugweg ga ik weer met hetzelfde gele busje, maar dit keer zit het al bomvol als ik in stap. En na mij stappen er nog zeker 15 mensen bij.... dus tegen het raam geplakt rijden we terug naar het busstation (wat gek genoeg nog geen 20 minuten duurt) en ik stap weer in een oude macedonische bus nr 5.
De laatste drie dagen van mijn stage woon ik een training bij over Inclusief onderwijs. Het is half in het macedonisch en half in het engels, maar met de vertalers kan ik het redelijk volgen. Ik ben blij dat de training het laatste is van mijn stage, want dit is best interessant en de mensen die de training geven zijn engels en erg aardig en informatief!
Donderdag is het dan eindelijk zo ver, ik mag weer op huis aan. Heel vroeg vertrek ik bij Shanti en ga op weg naar het vliegtuig. Ik vlieg via Belgrado terug richting nederland. En alsof de piloot weet dat ik er al een tijdje niet geweest ben krijg ik een gratis rondvlucht over nederland van 30 minuten.... Was schijnbaar druk op schiphol ;) Nu weer terug in nederland. Even acclimatiseren en dan maar eens kijken waar de volgende reis naartoe gaat!!

liefs willy

  • 28 April 2012 - 08:41

    Marijke:

    Leukkk! En tot morgen :) xxx

  • 28 April 2012 - 10:31

    Hennie:

    welkom thuis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwijndrecht

Stage Unicef Macedonie

Mijn afstudeer stage bij Unicef - Macedonie

Recente Reisverslagen:

28 April 2012

Weer thuis!

14 April 2012

Skopje - Belgrado - Sarajevo - Mostar

25 Maart 2012

Lente

22 Februari 2012

Sneeuw

27 Januari 2012

Zdravo!! Kako si?
Willy

Actief sinds 27 Juli 2010
Verslag gelezen: 1607
Totaal aantal bezoekers 29971

Voorgaande reizen:

18 Januari 2012 - 28 April 2012

Stage Unicef Macedonie

05 Januari 2011 - 18 Juli 2011

Boston, USA

24 September 2010 - 10 December 2010

Mijn eerste Afrika ervaring

Landen bezocht: